Skip to main content

Pengeluaran KWSP 2023 Khas Untuk Mereka Yang Layak Akan Diluluskan Ialah


Pengeluaran KWSP 2023 Khas Untuk Mereka Yang Layak Akan Diluluskan Ialah Seperti Yang Dinyatakan Di Bawah Ini: 

Ulasan dan pembahasan tentang Pengeluaran KWSP Khas untuk tahun 2023 ialah sering diperkatakan. Ramai rakyat Malaysia meluahkan bahawa pengeluaran KWSP itu perlu buat masa ini. Pihak admin kami sempat meninjau beberapa Group Facebook Seperti Pengeluaran Khas KWSP 2.0 , rata-rata pengguna media sosial menyarankan agar kerajaan mempermudah dan mempercepatkan pengeluaran KWSP.
Ramai diantara mereka menyatakan bahawa mereka berhak mengeluarkan duit mereka sendiri. 

Terdahulu, Pemuda UMNO dan beberapa NGO pernah mendakwa kononnya menerima banyak permintaan daripada orang ramai supaya mereka dapat menyuarakan tentang pengeluaran Kumpulan Wang Simpanan Khas (KWSP) secara bersasar.

Tetapi masih ramai tidak tahu bahawa ada banyak jenis pengeluaran yang anda boleh lakukan untuk keluarkan duit KWSP anda sendiri. Pihak admin telah senaraikan seperti berikut selagi mana ianya mengikut syarat yang telah ditetapkan oleh pihak KWSP. 

Dan ketahuilah bahawa juga anda dibenarkan untuk melakukan pengeluaran wang KWSP dari akaun 2 untuk tujuan seperti: 
  • Pengeluaran untuk membina atau ubah suai rumah
  • Pengeluaran untuk pendidikan
  • Pengeluaran untuk lain-lain

Berikut adalah Pengeluaran Khas Wang KWSP Bersasar Akaun 2 Untuk Tujuan Peribadi:

Di bawah ini anda boleh semak maklumat dan butiran dan ianya termasuk jenis pengeluaran, borang permohonan, cara memohon duit pengeluaran wang KWSP akaun 2 untuk peribadi untuk tahun 2023

1) Pengeluaran KWSP Khas Untuk Pembayaran Ibadah Haji
Syarat adalah mudah iaitu klik pautan yang telah disediakan dibawah ini.
Dan untuk makluman pengeluaran kwsp ini  dapat mengurangkan bebanan anda untukmenunaikan haji.
Dan duit daripada akaun anda boleh dikeluarkan dengan membuat permohonan pengeluaran KWSP i-Akaun untuk perbelanjaan haji dan tujuan daftar haji dengan Lembaga Tabung Haji.


2) Pengeluaran KWSP Khas Untuk Pembayaran Rawatan Perubatan
Tahukan anda bahawa sekiranya anda menghadapi masalah melibatkan masalah kesihatan dan 36 penyakit kritikal, anda boleh melakukan pengeluaran pada akaun 2 bagi menampung kos perubatan dan pembelian alat kesihatan.

3) Pengeluaran KWSP Khas Untuk Pembelian Rumah
Pihak KWSP memberi kemudahan untuk membantu ahlinya memiliki rumah pertama sendiri. Sama ada melalui pembinaan rumah sendiri, membeli rumah subsale, rumah lelong, atau beli melalui Permohonan Rumah Mesra Rakyat 2022.
4) Pengeluaran KWSP  Khas Untuk Pendidikan
Kepada mereka yang ingin menyambung pengajian ke peringkat pengajian tinggi perlu membayar yuran yang mahal untuk menikmati kemudahan Universiti.

KWSP memberikan pilihan dan kemudahan pengeluaran EPF untuk anda menampung pengajian anak anda jika kemudahan Pinjaman PTPTN tidak mencukupi. 


Pihak admin berharap Semoga dengan pengeluaran yang dibenarkan ini dapat membantu serba sedikit rakyat Malaysia yang sangat memerlukan untuk tahun 2023 ini. 

Sekiranya anda perlukan bantuan silakan like halaman page facebook kami dan kami sentiasa akan membantu anda.
Comment Policy: Silahkan tuliskan komentar Anda yang sesuai dengan topik postingan halaman ini. Komentar yang berisi tautan tidak akan ditampilkan sebelum disetujui.
Lihat Komentar